اخبار ورزشی

آخرین اخبار ورزشی و تحلیل ورزش ایران و جهان

اخبار ورزشی

آخرین اخبار ورزشی و تحلیل ورزش ایران و جهان

خانزاده آماده بازگشت به ترکیب تراکتور(عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، محمدرضا خانزاده طی هفته های گذشته لیگ برتر و جام حذفی به دلیل مصدومیتی که برایش پیش آمد در ترکیب تراکتور غایب بود. مدافع سابق تیم ملی در جریان بازی تیمش مقابل گل گهر سیرجان دچار آسیب دیدگی شد و زمین بازی را ترک کرد. کشیدگی ای که در ناحیه همسترینگ برای او پیش آمد باعث شد تا مدتی دور از میادین باشد اما حالا او با بهبودی کامل می تواند برای تیمش بازی کند.


خانزاده در مسابقه هفته ششم تراکتور در برابر پارس جنوبی نیز در نیمه دوم دقایقی برای تیمش به میدان رفت تا مشخص شود شرایط بدنی خوبی دارد. او در تعطیلات لیگ برتر نیز خودش را آماده بازگشت به میادین می کند.


نکته قابل توجه این است که دنیزلی در غیاب خانزاده، رضا اسدی را به پست دفاع وسط برد و با توجه به عملکرد خوب این بازیکن برخی بر این باورند که سرمربی ترک تبار به ترکیب تیمش دست نمی زند اما بعید است با توجه به بازگشت خانزاده او بخواهد همچنان از اسدی در پست دفاع استفاده کند. بر این اساس در بازی تراکتور مقابل نساجی مازندران در هفته هفتم احتمالا بار دیگر شاهد حضور خانزاده در پست دفاع وسط و بازی کردن کنار ایمان سلیمی باشیم.

 


گوندوگان: لایک کردن پست جنک توسون سیاسی نبود

به گزارش "ورزش سه"، ایلکای گوندوگان، ملی‌پوش آلمانی ترک‌تبار و ستاره باشگاه منچسترسیتی در روزهای اخیر پست جنک توسون، مهاجم تیم ملی ترکیه که در اینستاگرام منتشر شده و درحالیکه او را در کنار سایر بازیکنان تیم ملی ترکیه در حال سلام نظامی نشان می‌داد اعلام کرده بود این سلام برای کشورش، سربازان کشورش و شهیدان کشورش بوده است.

 

 

ایلکای گوندوگان این پست اینستاگرامی جنک توسون را لایک کرده و به همین خاطر در اروپا با انتقادهای بسیار زیادی مواجه شده بود. علت حساس بودن این موضوع در روزهای اخیر تهاجم نظامی نیروهای مسلح ترکیه به شمال سوریه است که اعتراض‌های شدیدی را در گوشه و کنار دنیا به دنبال داشته. بعد از شروع این عملیات بازیکنان ترکیه در بازی مقابل آلبانی بعد از گل زدن به این تیم همگی به سمت تماشاچیان سلام نظامی دادند تا پای جنجالهای آن عملیات نظامی به میادین فوتبال هم باز شود.

 

اما گوندوگان حالا می‌گوید هدفش از لایک کردن پست جنک توسون تنها حمایت از یک دوست بوده و پشت این اقدام او قصدی سیاسی وجود نداشته است.

 

گوندوگان در این باره گفت:" این روزها هر چه نوشته می‌شود برای کلیک گرفتن است. من فکر می‌کردم پست یک دوست را لایک می‌کنم، دوستی که با او در منچستر زندگی کرده‌ام، کسی که این روزها در اورتون روزهای سختی را سپری می‌کند. کسی که در این شرایط سخت در بازی تیم ملی ترکیه گل زده و تیم کشورش را پیروز کرده. برای همین من سعی کردم از او به عنوان یک دوست حمایت کنم".

 

ستاره آلمانی ترک‌تبار در ادامه گفت:" از این گذشته فکر کنم 200هزار نفر دیگر آن پست را لایک کرده‌اند که فوتبالیست‌هایی از سراسر دنیا بین آنها بوده‌اند. ولی از بین همه آنها ما دو نفر را جدا کرده‌اند و برایمان داستان درست کرده‌اند".

انگیزه بالای رونالدو برای ثبت یک رکورد دیگر(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی پرتغال روز جمعه موفق شد با سه گل از سد لوکزامبورگ عبور کند و تا حدودی شانس صعود خود به رقابت های یورو 2020 را بیشتر کند. کریستیانو رونالدو موفق شد یکی از گل های تیمش را به شکلی فوق العاده به ثمر رساند و به 699 گل در دوران فوتبال خود برسد.


پرتغالی ها امروز اما در یک دیدار حساس و بسیار سخت در شهر کیف به مصاف اوکراین خواهند رفت. اوکراینی ها با 16 امتیاز در صدر جدول گروه قرار دارند و با یک تساوی در دیدار امشب هم می توانند صعود خود را به رقابت های یورو را قطعی کنند. شاگردان فرناندو سانتوس اما به پیروزی در این دیدار نیاز مبرم دارند چرا که در غیر این صورت ممکن است که حتی صعود مدافع عنوان قهرمانی به رقابت های یورو2020 به خطر بیفتد.


دیدار پرتغال مقابل اوکراین برای کریستیانو رونالدو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. رونالدو با گلزنی در دیدار امشب می تواند به 700 گل در دوران فوتبال خود برسد.


در همین رابطه رونالدو دیشب با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود و در حالی که بازیکنان پرتغال با ژستی خاص و پر روحیه در حال تمرین کردن هستند، به انگیزه بالای این تیم برای پیروزی در دیدار امشب اشاره کرده است. رونالدو درباره این عکس در صفحه اینستاگرام خود نوشته است:" آماده برای بازی فردا"

دومین اتفاق تاریخی که حمید می سازد

به گزارش "ورزش سه"، او در نهایت مجبور به پذیرش این سمت شد به این خاطر که هر مربی ای که حمید روی آن دست گذاشت به فدراسیون فوتبال نه گفت. این خیلی هم غیر طبیعی نبود. دستمزدی که فدراسیون فوتبال به مربیان ایرانی تیم های ملی می دهد کم است که البته این به خاطر بد بینی فدراسیون فوتبال نسبت به مربیان ایرانی نیست. فدراسیون فوتبال به خصوص در این برهه از زمان با توجه به تحریم خزانه داری آمریکا با مشکل مالی مواجه است و نزدیک به 10 میلیون دلار فدراسیون فوتبال در فیفا بلوکه شده است و از سویی باشگاه های ما خیلی با تیم امید همکاری نمی کنند. این در گذشته وجود داشته و اگر در ماه های اخیر دراین زمینه مشکلی رخ نداده است به این خاطر است که کرانچار در یک برنامه ریزی درست خطاب به فدراسیون فوتبال گفت بهتر است یک بار برای رهایی همیشگی از این بحران تیم امید در روزهای فیفا تمرین کند.

 

اتفاقات زیادی در تیم امید رخ داد که اشاره به آن تکرار مکررات است. حمید استیلی در نهایت پیشنهاد کمیته فنی را قبول کرد و اکنون مسئولیت خطیر هدایت تیم امید به المپیک را برعهده گرفته است. اتفاقی که در سال های بعد ازانقلاب رخ نداده است. اینبار هم اگر تیم امید به المپیک صعود نکند قابل انتقاد نیست به این خاطر که این تیم در دهه های گذشته با بازیکنان اسمی و مربیان قابل اشاره المپیکی نشده است اما در صورت صعود تیم به المپیک حمید استیلی بهترین اتفاق تاریخ فوتبال ایران را رقم خواهد زد و ناکامی های چند سال اخیر مربیگری او پاک خواهد شد و از همه مهمتر می تواند در مسیر جدیدی گام بردارد. همین انگیزه کافی است تا حمید استیلی و دستیارانش با انگیزه تیم امید را تمرین دهند و امید صعود به المپیک را هر روز به بازیکنان القاء کنند.

 

 

پیش تر به این نکته اشاره کرده بودیم بازیکنان تیم امید بیشتر بازیکنان نوجوانان و جوانانی هستند که در جام جهانی حاضر بودند و در برابر تیم های بزرگ بازی کردند و به نتیجه خوبی هم دست یافته اند. به واقع این بازیکنان هیچ ابایی از رویارویی با تیم های بزرگ آسیا نخواهند داشت و نکته مهم در بازی های امید هماهنگی و اتخاذ تاکتیک مناسب برای بازی ها است. وظیفه خطیری که اگر حمید استیلی و دستیارانش از آن بر آیند اتفاقات خوبی برای فوتبال کشور در ماه های آینده رخ خواهد داد. به این خاطر از صعود تیم امید به المپیک می توان به عنوان بهترین اتفاق تاریخ فوتبال بعد از انقلاب یاد کرد که المپیک مهمترین آوردگاه جهانی ورزش است.

 

حمید استیلی در تمرینات تیم امید خود پا به توپ شده است. او نفس به نفس بازیکنان حرکت می کند و در اردوی بعدی از امیر حسین پیروانی هم کمک خواهد گرفت. مربی تیم ملی جوانان که در جام ملت ها بر سکوی سوم ایستاد و در جام جهانی هم با همین نفرات حاضر بود. اگر خواهان صعود به المپیک هستیم نباید از گروهی که ازبکستان و کره جنوبی در آن قرار دارند به عنوان گروه مرگ یاد کنیم به این خاطر که قرار است در المپیک با تیم های شاخص دنیا بازی کنیم. باور صعود و تمرینات درست در ماه های آتی می تواند یک تیم امید خوب بسازد به این خاطر که مهره های تیم امید بی تعارف مهره های خوبی هستند. یونس دلفی خوب است که توسط شالروا جذب شده. یا الهیار صیادمنش. آیا رضا شکاری بازیکن خوبی نیست؟ یا امید نورافکن.

 

 

قرعه به نام حمید استیلی افتاده. گل او به تیم ملی آمریکا در جام جهانی 98 فرانسه در تاریخ ثبت شد و حالا دور افتخار صعود به المپیک می تواند یک اتفاق تاریخی دیگر برای او رقم بزند.

اتفاقی که از استقلال قربانی می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال با سابقه طولانی در فوتبال ایران، در حالی جانشین رضا افتخاری مدیرعامل پیشین این باشگاه شد که استقلال در آن زمان درگیر مسائل و مشکلاتی مثل لغو همکاری یا ادامه قرارداد با دو بازیکن مطرح تیم سرور چپارف و مامه بابا تیام بود؛ دو بازیکنی که حضورشان می‌توانست فصل متفاوتی را برای استقلال رقم بزند اما در نهایت باوجود فشار شدید هواداران استقلال، شرایط به نحو دیگری رقم خورد.

 

فتحی از زمان حضور در باشگاه استقلال به ندرت روز آرامی را پشت سر گذاشته است. او با دو سرمربی خارجی و یک سرمربی ایرانی کار کرده و یک بار دستور به اخراج وینفرد شفر سرمربی باتجربه و آلمانی تیمش داده است. در عین حال موضوع مدیر ورزشی باشگاه، یکی از چالش های مهم وی در دوران مدیریت اوست و فتحی پس از پندار توفیقی با علی خطیر کار کرده و با استعفای او نیز موافقت کرده است.

 

همچنین از مسائل دیگر فتحی می‌شود به موضوع همیشگی بی پولی استقلال و تهدید کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر حذف این تیم از رقابت های آسیایی اشاره کرد که ظاهرا با تلاش های او و هیئت مدیره، این مسئله رفع شده است. فتحی در این مدت مسائل دیگری هم داشته؛ از جمله حل و فصل موضوع پروپئیچ بازیکن سابق استقلال، جابجایی بازیکنان خارجی پرتعدادی که در این مدت به ایران آمده و رفته اند. همچنین محصول نهایی مدیریت او و عملگرایی علی خطیر مدیر ورزشی سابق استقلال منجر به ساخت استقلال فعلی با سرمربیگری آندره‌آ استراماچونی شده است، تیمی که همچنان به دلایل مختلف توقعات هواداران را برآورده نکرده است.

 

 

در این بین و در شرایطی که استراماچونی از هفته های قبل به دنبال تقویت تیم با حضور یک بازیکن خارجی جدید، برای خط حمله بود، گزینه استقلال برای تقویت خط حمله به دلایلی که دیروز درباره آن به تفصیل صحبت شده، در یک قدمی حضور در این باشگاه به کشور خود بازگشته تا اتفاق تازه ای در باشگاه همیشه خبرساز استقلال رقم بخورد. اتفاقی که احتمالا به این خاطر رخ داده که احتیاط های لازم در این زمینه صورت نگرفته، اگر چه شیطنت هایی نیز در این بین رخ داده و موضوع را کمی تا قسمتی حاد کرده است.

 

امروز همچنین روزنامه ایران ورزشی در یادداشتی به انتقاد از فتحی پرداخته و وی را متهم به از دست دادن زمان طلایی برای تقویت تیم کرده است. به زعم نویسنده، بحران مدیریت در استقلال که ریشه در گذشته دارد، همچنان ادامه دار است. با این وصف به نظر می‌رسد، باتوجه به ادامه نارضایتی ها از عملکرد فتحی، باید وی را مثل ایرج عرب مدیرعامل سابق پرسپولیس در موقعیت جدایی از استقلال بدانیم.

 

در مورد عرب هم بحث جدایی او کمی قبل از استعفایش مطرح بود و او با انشای یک استعفا و ارسال به دفتر وزیر، کار سلطانی فر را برای جابجایی راحت کرد و جانشین او محمدحسن انصاری فرد نیز فعلا از حمایت نسبی هواداران برخوردار است. این که استقلال فردی در حد و اندازه ها و مقبولیت انصاری فرد برای اداره امور باشگاه دارد یا نه، سوال دیگری است اما در حال حاضر مسئله اصلی احتمال قریب به یقین پایان کار مدیرعامل فعلی استقلال در این باشگاه است؛ باشگاهی که به صورت طبیعی باید جزو مدعیان هر ساله لیگ برتر فوتبال ایران باشد و اگر چنین اتفاقی برایش رخ نمی‌دهد، باید ریشه آن را در برخی تصمیمات بین دو فصل جستجو کرد.